سه‌شنبه 21 آبان 1398   10:08:33
سه‌شنبه 17 ارديبهشت 1398 معاونت بين الملل و روابط عمومي

نام: سياوش
نام خانوادگي: دريابار
سمت: معاون بين الملل و روابط عمومي
تحصيلات: دكترا
معاونت امور بين الملل
همزمان با تاسيس موسسه معاونت امور بين الملل با ماموريت اداره امور روابط عمومي، مركز اسناد و برگزاري همايش‌هاي بين المللي موسسه فعال گرديد. در سال ۱۳۸۹ ضمن برنامه‌ريزي استراتژيك موسسه و بازنگري ماموريت كليه بخش‌هاي ستادي و صفي ماموريت جديد معاونت بين الملل با محوريت ورود به عرصه مطالعات بين المللي، ارتقاء جايگاه بين المللي موسسه و تاثيرگذاري در حوزه هاي تصميم سازي بين المللي در سطح وزارت نفت باز تعريف شد. از همين روي معاونت بين الملل با اجراي برنامه پايش تحولات بين الملل(IEM) به عرصه مطالعات بين المللي ورود نمود. و با اجراي طرح حمايت خليج فارس(PGF) ارتقاء جايگاه بين المللي موسسه را مورد هدف ق
رار داد. از طرف ديگر با حضور فعال در كميته ملي WPC، برنامه ريزي اوپك ،‌برنامه ريزي wpc، طرح مدل جهاني گاز در GECF، عضويت در كميته ملي انرژي اكو و حضور فعال در وقايع مربوطه نقش جديد تاثيرگذاري در حوزه هاي تصميم سازي را نيز عملياتي نمود. حاصل كار اين ماموريت جديد توليد كتابهاي گزارش كشوري، گزارشهاي موردي، سمينارهاي تخصصي، ميزگردهاي علمي ، پروژه هاي مشترك تحقيقاتي و برگزاري دوره‌اي آموزشي بين المللي عديده با حضور مقامات رسمي كشورهاي ديگر و مشاركت چهره هاي برتر علمي بين المللي از اقصي نقاط جهان مي باشد.معاونت امور بين الملل موسسه با دعوت از نخبگان حوزه علوم سياسي و روابط بين‌المللي با گرايشات انرژي، نفت و گاز ويژه ايرانيان مقيم خارج كشور اميدوار است در جهت تحقق اهداف متعالي موسسه گام موثري بردارد.

روابط عمومي
با عنايت به جايگاه و اهميت روابط عمومي در تنوير افكار عمومي و اطلاع‌رساني مناسب عملكرد سازمان، اين واحد حداكثر تلاش خود را براي افزايش آگاهي مخاطبان و تبادل اطلاعات بكار مي‏برد تا بتواند جايگاه موسسه را در جامعه هدف خود و صنعت نفت شناسايي نمايد و به سر منزل مقصود برساند. در واقع روابط عمومي موسسه در افق چشم انداز، مجموعه‏اي هوشمند، آينده‏نگر و چابك در مديريت ارتباطات با ذينفعان اس.ت هدف راهبردي و كلان روابط عمومي موسسه مطالعات بين ‏المللي انرژي، مديريت ارتباطات درون سازماني و ميان سازماني با ذينفعان مؤسسه است. در ماموريت اين واحد است كه با ايجاد بستري دوسويه در جهت معرفي بهتر سازمان به جامعه از طريق بهبود مستمر اطلاع‌رساني، جلب اعتماد عمومي، غني‏سازي روابط و كسب رضايت عموم مخاطبان عمل نمايد.

عملكردهاي هدف گذاري شده در حوزه روابط عمومي

    اجراي سياستهاي اطلاع رساني دولت
    همكاري با رسانه‌هاي جمعي جهت انعكاس مناسب عملكرد سازمان
    پاسخگويي به ابهام ها و اطلاع‌رساني در خصوص سازمان
    تهيه و اجراي طرح هاي تبليغاتي سازمان
    اجراي مناسب مراسم و مناسبت‌ها
    تسهيل در حسن رابطه بين كاركنان و مسئولان سازمان
    مديريت پايگاههاي اطلاع‌رساني الكترونيك سازمان
    نظارت بر امور منتشره سازمان جهت اطلاع‌رساني مناسب
    افكار‌سنجي عمومي و درون سازماني
    برنامه‌ريزي جهت حضور موثر موسسه در بعد برون سازماني
    برگزاري نمايشگاه ها
تعداد بازديد اين صفحه: 161